torsdag den 30. december 2010

Moderate muslimer ?

Moderate Muslimer: Vi har aldrig mødt en fanatiker i islam.

Det har de nu. Det er formandens svigersøn.

Formanden for Moderate Muslimer i Sverige, fr. Helena Benaouda, udtalte til de svenske medier for bare 14 dage siden i forbindelse med bombemanden i Stochholm, at hun som aktiv formand aldrig havde mødt en fanatiker i islam. Sådanne personer eksisterede slet ikke.

Jamen tillykke til hende. Det har hun nu. Den ene fængslede Munir Awad i terrorsagen er hendes rare og venlige svigersøn. Sverige har tidligere fået ham udleveret fra fængsler i både Ehtiopien og i Pakistan.

Munir Awad blev 28. August 2009 arresteret i et af Pakistans fundamentalistområder, sammen med 8 andre, alle med falske rejsepapirer. Med på rejsen var også formandens 19 årige datter og deres toårige søn. De var på vej ind i Punjabprovinsen. Hver af mændene medbragte knive og Garrottering-reb. For dem, der ikke lige genkender begrebet Garrottering-reb, kan det oplyses, at det er et uhyre effektivt våben til snigmord. For alle, som har set Stig Larsson filmen: ”Manden som hader kvinder” vil have set hvorledes et sådan reb effektivt anvendes. Det er ikke rart. De medbragte også en række CD´ere med prædikener af imamen Anwar al-Awalaqi, som pt. er bosat i Yemen. USA ønsker ham udleveret, da han var aktiv bag terroristerne mod World Trade Center 11. Sept. 2001 og andre ting.

Så nu mødte den moderate muslim, Helena Benaouda, en fanatiker. Hun kunne måske tage en samtale med sin datter om begrebet fanatisme.



Morten Dreyer

Folketingskandidat for Dansk Folkeparti

Københavns Storkreds

2 kommentarer:

Peter Brodersen sagde ...

Morten, jeg har modtaget dit propaganda-materiale med posten i dag. Jeg har frabedt mig reklamer og aviser, så jeg forstår ikke din arrogance i, at jeg alligevel skal modtage reklame for dig.

Dit reklamemateriale nævner noget med at man skal respektere danske værdier. Jeg håber derfor, at du er enig i, at det at smugle våben til Danmark, bære våben i København, true andre mennesker med våben og bagefter at kunne nøjes med en bøde på 3.000 kr. og derefter håne samfundet ved at sige, at bøden er "totalt gakgak" på ingen måde repræsenterer danske værdier.

Ikke desto mindre er det det, din partiformand gjorde den 8. november 2002. Vil du eller vil du ikke tage afstand for en person, som ulovligt smugler våben til landet, ulovligt bærer våben og ulovligt truer en anden person? Tager du afstand til din partiformands brud på våbenloven? Eller hylder du brud på våbenloven?

Hvad er din holdning til, at dit parti derefter ville legalisere peberspray, men efterfølgende ville forbyde skudsikre veste? Er du enig eller uenig med dit parti om dette?


Intet sted nævner dit reklamemateriale ordet "demokrati". Så hvad er din holdning til, at Charles de Montesquieu er inkluderet i den den demokratikanon, VK-regeringen har udgivet, og som jeg forventer, at du har læst? Går du ind for demokratiets tredeling af magten, eller er du imod regeringens demokratikanon?


Lad mig understrege: Det er dig, der har henvendt dig til mig. Jeg går ud fra, at du anerkender, at vi lever i et demokrati, hvor det ikke kun er politikere, der skal komme til orde.

Morten Dreyer - Københavns Storkreds sagde ...

Svar til Peter Brodersen.
Først en undskylding for at du fik leveret min folder ind ad brevsprækken. Det var forkert.
Men når flere uddeler foldere, så kan der let opstå et konkurrenceelement, som kan resultere i man kommer til at overse et lille skilt med reklamer frabedes.Det må ikke ske - men "shit happens".

Pia følte sig utryg, hvilket jeg godt forstår med den rabiate gruppe mennesker der er kommet i den danske offentlighed.

Rent faktisk viste det sig desværre, at der ikke bare tale om en indbildt risiko, men at den var begrundet.
Herefter har PET vurderet at hun døgnet rungt bliver beskyttet af 2 bodyguards.
Det er rasende dyrt, men det er omkostningen ved den indvandring som radikale, SF og S har tilladt.

Du har ret: Jeg nævner ikke ordet demokrati. Men der er også en række andre ord jeg ikke bruger i min lille folder; med 110 anslag er der en vis grænse.

Peter, du slutter af med:
"Jeg går ud fra, at du anerkender, at vi lever i et demokrati, hvor det ikke kun er politikere, der skal komme til orde."

Det kan jeg fuldt ud anerkende.