lørdag den 9. juli 2011

Et godt tilbud fra Lars Barfoed

Jeg har et godt tilbud til Lars Barfoed (K):



Stik mig 400.000 kroner årligt og jeg lover ikke at lave kriminalitet.



“I dagspressen forlyder det, at Justitsministeren overvejer at belønne kriminelle økonomisk, hvis de holder sig fra ny kriminalitet.

En økonomisk bonus til kriminelle, hvis de efter afsoning af deres straf holder sig på dydens smalle sti.

Det kan blive virkelighed i Danmark, hvis det står til landets justitsminister Lars Barfoed (K).

Ministeren har netop været på en to-dages tur til London og er blevet inspireret af den britiske ordning “payment by result”.

- I England kan det udløse en bonus til dem, der arbejder med at holde dømte kriminelle ude af ny kriminalitet, men jeg kan da sagtens forestille mig, at man udvider det til også at gælde en bonus til den kriminelle selv, siger ministeren.”

Men det er da ikke fornuftigt, at man først skal begå kriminalitet, før man bliver betalt for ikke at gøre det.

Så hvis Barfoed lige stikker mig nævnte beløb, så sparer vi politiets arbejde, ofrenes tab og mit ophold i fængsel.

Det må da være en win/win situation.

Ingen kommentarer: