fredag den 9. september 2011

En Sjuskedorthe som Statsminister ?

Helle Thorning er i disse dage på banen – stem på mig og Rød Blok – og vi vil ordne økonomien og sikre velfærden. Stol på mig, jeg ved hvad jeg gør, er budskabet.



Men så var det at Thorning kom i vælten, for et års tid siden med skattesagen mod hendes mand.

Det forlød – og Helle støttede synspunktet fuldt ud – at der havde været lidt sjuskeri i hendes selvangivelser gennem årene, men der var intet odiøst i, at hun som Statsministerkandidat ikke kendte skatteloven, mente hun. Hun lovede derpå, at hun ville fremlægge alt. Det er ikke sket igennem det sidste år.

De ulovlige fradrag skete angiveligt gennem 6 år. På et tidspunkt, må hun have gjort sig tanker om rigtigheden af de selvangivelser, hun troligt underskrev og sendte ind år efter år.



Kan Helle Thorning klare hele Danmarks økonomi, når hun ikke evner at udfylde sin egen selvangivelse – eller at finde en revisor, som kan gøre det på hendes vegne.

1 kommentar:

wdr sagde ...

Så vidt jeg husker frikendte skat hende og hendes mand?