tirsdag den 8. april 2014

Æren tilkommer Mogens Lykketoft.

Hvem har ansvaret?
Pengespil ved IC4 togene.
Det er korrekt, at man bliver meget træt hver gang der dukker nye millionregninger op
for de ulyksagelige tog.
Nu kan det ikke blive værre tror man,  og så kommer næste katastrofe med de 82 totalt ubrugelige togsæt, samt det ene velfungerende, som står på en testbane på 1.000 meter i Libyen. Dansk tog foræret som en gave til landet uden togskinner.

Men i den fortsatte sæbeopera er det værd at holde fokus på årsagen til elendigheden og de mange spildte milliarder.
Navnet er Mogens Lykketoft.
Som Finansminister valgte han enerådende at stoppe udbygningen af elektrificeringen af banenettet uden varsel.
Det satte DSB i en klemme.
De havde, som i resten af Europa, sat næsen op efter eltog. Da de blev tvunget til at købe gammeldags dieseltog var Fanden løs. Ingen producenter lavede længere dieseltog. Men hos AnsaldoBredo havde de nogle gamle tegninger liggende i skuffen.
Dem kunne man bygge.
Problemet var bare, at de allerede inden bygningen var håbløs forældede og ikke kunne samarbejde med ny teknik. Det betales der for nu.
Så, Æres den som Æres bør. Navnet er Mogens Lykketoft.

Ingen kommentarer: